tavsiye mektupları
1.Say |
2.Say | 3.Say | 4.Say | 5.Say | 6.Say | 7.Say | 8.Say | 9.Say | 10.Say | 11.Say | 12.Say | 13.Say | 14.Say | 15.Say | 16.Say | 17.Say | 18.Say |
tavsiye mektupları
ŞAHISLAR
AZMİ EFENDİ (Kırk yaşlarında bir adamdır. Üzerinde modası geçmiş, rengi neftileşmiş, eski bir redingot vardır. Paçaları sibil sibil olmuş, pantolonu eski, ütiisüz ve dizleri çıkıktır. Yelek ve gömleği olmadığı için redingotunu sıkı sıkıya iliklemiştir. Mukavvadan bir önlük gömlek hizmetini görmektedir. Boynunda lâstik bir yaka, arkadan dolanır yırtık bir kravat vardır. Elinde keten bir kasket tutmaktadır. Traşı uzamış, bıyıkları postur) -MÜDÜR BEY (Elli yaşlarında, temiz giyinmiş, şişman, hayatından memnun bir adamdır.) - HADEME HASAN AĞA (Pos, kır bıyıklı, kurnaz bir odacıdır.)
DEKOR
— (Bir şirkette müdüriyet odası.
— Nihayette bir kapı.
— Solda birinci planda bir masa.
— Sağda şömine.
— Sağda birinci planda büyük bir yazıhane.
— Yazıhanenin sağında bir koltuk ve yüzü seyircilere dönük bir iskemle.
— Yazıhanenin üzerinde hokka, kalem takımları.kâğıtlar, dosyalar vardır.
— Odanın muhtelif mahallerinde koltuk, dosya dolabı ve saire görünür.)
1. SAHNE
Hasan – Yalnız
(Perde açıldığı zaman Hasan, şöminenin önündeki koltuğa gömülmüş, oturmaktadır. Koltuğun seyircilere karşı arkası dönük olduğu için Hasan, görünmez, bilâkis sahne boş görünmektedir. Biraz zaman sonra nihayetteki kapıya vurulduğu duyulur, Hasan, yavaş bir sesle.)
HASAN — Gir...
(Kapı açılarak Azmi girer. Kapı kapanır... Sonra etrafına hakımr, kimseyi göremez.)
2. SAHNE Hasan - Azmi
AZMİ (Hayretle bakınır ve bir müddet sonra) — Allah Allah, kimseler yok... Halbuki kulağıma "gir" diye bir ses gelmişti... Eee, çok tuhaf, burası galiba tekin bir yer değil. HASAN (Koltukta, hiç tavrını bozmadan) — Peki ne istiyorsunuz?
AZMİ (Korkarak bir çığlık koparır) — Aaa!
HASAN (Kalkarak) — Ne var? Ne oluyorsunuz?
AZMİ — Şey.. Affedersiniz... Birdenbire korktum...
HASAN — Korktun mu? Korkacak ne var?
AZMİ — Burada kimse yok zannetmiştim de...
HASAN (Oturduğu koltuğu alıp pencerenin önüne götürüp koyar.) —- Kimse yok sanıyordun? Demek buraya kimse yok diye girdin?
AZMİ — Yok, efendim, "Gir!" diye bir ses duyar gibi olmuştum da, onun için girmiştim.
HASAN — O halde burada insan varmış!
AZMİ — Orası öyle.
HASAN — Peki, ne diye kimse yok zannetmiştin?
AZMİ (Tavırlarıyla bir şey anlatmak istiyormuş gibi) — İşte, bir kere girmiş bulundum da.. Sanki...
HASAN (Masanın önündeki koltuğa oturarak) — Yetişir, ifade almıyoruz.
AZMİ — Sanki sordunuz da. Affedersiniz efendim.
HASAN — Ne istiyorsun? Onu söyle..
AZMİ (Gittikçe bozularak) — Müdür beyi görmek istiyordum.
HASAN — Müdür beyi mi?
AZMİ — Evet.
HASAN — Muhakkak görmek mi istiyorsun?
AZMİ — Evet, mutlaka görmeliyim.
HASAN — YaaaL.
AZMİ — Burada yoklar mı?
HASAN — Görmüyor musun? Eğer olsaydı, bizim burada işimiz ne idi?
AZMİ — Burası müdür beyin odası mı?
HASAN — Kapıdaki tabelâyı da mı okumadın?
AZMİ — Sofa biraz karanlık da...
HASAN — Peki, kimin odası olsun istiyorsun?
AZMİ — Böyle bir şey düşünmedim. (Bir ara sessizlik) Bugün gelir mi?
HASAN —- Kim?
AZMİ — Müdür bey.
HASAN — Tabiî gelir ama, belki gelmeyeceği de tutar. Onun kafasının içindekileri ben ne bileyim, amma ahret suali soruyorsun sen de!..
metin ve textler / biyografiler / tiyatro siteleri / tiyatro sözlüğü / tiyatro tarihi / tiyatro türleri / tiyatro oyunları / tiyatrocular dönemi / türkiyede çocukluk ve gençlik tiyatrosu tarihi / tiyatronun kökeni / geleneksel türk tiyatrosu / italyada rönesans tiyatrosu / orta çağda tiyatro / roma tiyatrosu / 19 yy sanat akımları / alman halk tiyatrosu / alman tiyatrosu / antik yunan tiyatrosu / fransz tiyatrosu / osmanlı tiyatrosu / hacivat karagöz tarihi / tiyatro erken dönem / tiyatro orta dönem / günümüz tiyatrosu / metin ve textler -1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16